HAIR PASSION TROPHY / L’OREAL PROFESSIONNEL

Succesvolle tweede editie van de Hair Passion Trophy met als winnaar het team van het Sint-Jozefinstituut Jambes. Bijna  1300 personen uit de grootste Belgische scholen deden maandag 29/05 mee aan de tweede editie van de Hair Passion Trophy, de wedstrijd die L'Oréal Professionnel organiseert om het kappersvak in de schijnwerpers te plaatsen. Om de eerste prijs in de wacht te slepen moesten de deelnemers een volledig defilé organiseren.

Het resultaat was indrukwekkend: muziek, make-up, kapsels, styling… niets werd aan het toeval overgelaten. Elk team, gecoacht door hun leraar en medewerkers van L'Oréal Professionnel, werkt al sinds januari aan de show. Niet minder dan 31 teams defileerden voor hun familie, professionals en een jury van experten op de catwalk die speciaal voor de gelegenheid opgesteld was in de Event Lounge in Brussel. Tom, laureaat van de eerste editie, herinnert het zich nog goed: "Die adrenaline voor de show! Die onvergetelijke sfeer backstage! We hebben hard gewerkt en het beste van onszelf gegeven. Maar dankzij deze wedstrijd heb ik mijn droom kunnen waarmaken en werk ik nu in een kapsalon in Parijs."

"Met de Hair Passion Trophy willen we het vakmanschap en de uitmuntendheid van het kappersberoep in de kijker zetten. L'Oréal vindt het erg belangrijk de kappersopleiding te ondersteunen en dit soort evenement is ideaal om het vak bij een groot publiek aan te prijzen, » verduidelijkt Kevin Parmentier, projectverantwoordelijke bij L'Oréal.

Juryvoorzitter en Vice-President van de Nationale Kappersvereniging Bruno Lefèbvre geeft volgend commentaar: « Ook dit jaar hebben deze jongeren blijk gegeven van een uitzonderlijke creativiteit en kennis. Dit is een zeer moeilijke opdracht voor kappersstudenten die nog in opleiding zijn. Ik ben ervan overtuigd dat een dergelijke wedstrijd hun ambitie en passie voor het vak versterkt. Het niveau van deze competitie ligt zeer hoog en ik moedig de professionele kappers aan om dit evenement volgend jaar bij te wonen, want hier vinden ze de talenten die ze zoeken.»

Laureaat 2017: Sint-Jozefinstituut Jambes

Dit kaar kenden de juryleden – Bruno Lefèbvre, Céline Polet en Laure van Rijckervorsel van mama is cool, Ilse de Kinder van UBK/UCB, Pascale Bervoets, makeup artist et kapster voor het salon Le Boudoir – kennen de eerste prijs toe aan het Sint-Jozefinstituut Jambes. "Hun project is perfect uitgewerkt en van een professioneel niveau." verklaart Bruno Lefèbvre.

De tweede en derde prijs gingen naar de scholen Maria Goretti in Angleur en boudewijn 1 in Jemeppe-sur-Sambre.

De Hair Passion Trophy steunt tevens het jonge stylingbedrijf Mama is Cool.

HAIR PASSION TROPHY

• Maart – 1/2 finale
  • 29 mei – finale

Over L’Oréal

L'Oréal is al meer dan 100 jaar actief in de beautysector. Met een internationale portefeuille van 34 diverse en complementaire internationale merken behaalde de Groep in 2016 een geconsolideerd omzetcijfer van 25,8 miljard euro. L’Oréal telt 89.300 medewerkers wereldwijd en is wereldleider op het vlak van schoonheid. Het merk is aanwezig in alle distributiesystemen: massmarket, supermarkten, apotheken en drogisterijen, kapsalons, travel retail, merkboetieks en e-commerce.
L'Oréal heeft een uitmuntend departement Research & Innovation en 3870 onderzoekers waarmee het wil voldoen aan alle schoonheidsverwachtingen wereldwijd. Met het programma “Sharing beauty with all" heeft L’Oréal een ambitieus engagement om tegen 2020 de duurzame ontwikkeling in de volledige waardeketen geïntegreerd te hebben.
www.loreal.com